Przejdź do treści

Na czym polega ELASTYCZNA Usługa Zewnętrznego Handlowca (BDR)?

Zapisz się na WEBINAR
Na czym polega ELASTYCZNA Usługa Zewnętrznego Handlowca (BDR)?

24-07-2024 (środa), godz. 11:00

Webinar zewnętrzny handlowiec


Zewnętrzny Handlowiec (BDR): Nowoczesne i ELASTYCZNE Rozwiązanie dla Twojego Biznesu!

W dzisiejszym świecie biznesu, gdzie dynamika i elastyczność są kluczowe, coraz więcej firm korzysta z naszej usługi zewnętrznego handlowca, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe i wzmocnić zespół.
Ale na czym dokładnie polega ta usługa i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?

To jest osoba, która przede wszystkim działa na początku kontaktu  z klientem. Może zrobić research nowych, potencjalnych kontaktów, może także oczywiście zadzwonić do nich i umówić spotkanie czy wstępnie kwalifikować .

Obejrzyj wideo, dokładnie wyjaśniające usługę zew. handlowca, czyli jakie problemy rozwiązuje, jak działa, co daje, ile kosztuje, itp.

 

Kim jest BDR i jak może zmienić Twoją firmę?

BDR, czyli Business Development Representative, to przeszkolony handlowiec, który współpracuje z Tobą lub wyznaczonymi osobami w Twojej firmie i która przede wszystkim, działa na początku kontaktu z klientem.
Jej/Jego rola może polegać na:

➡️ aktualizacji i rozbudowie bazy potencjalnych klientów;

➡️ Cold Callingu, generowaniu leadów, umawianiu spotkań handlowych;

➡️ zarządzaniu komunikacją mailową i przypomnieniami o spotkaniach;

➡️ pilnowaniu Follow Upów i procesów decyzyjnych;

➡️ analizie działań konkurencji, np. tajemniczy klient;

➡️ wiele innych - ostateczny zakres prac ustalimy i dopasujemy do Twojego bieżącego zapotrzebowania;

Jakie problemy / wyzwania pomaga pokonać Zew. Handlowiec?

1. Handlowcy nie umieją, nie lubią lub po prostu nie chcą wykonywać Cold Callingu, lub innej formy prospectingu!

Być może do tej pory nie potrzebowaliście aktywnie poszukiwać klientów, bo zgłaszali się sami, przez co Twoi handlowcy nie rozwinęli umiejętności prospectingowych (np. Cold Calling). 

Natomiast są EKSPERTAMI i mają świetną WIEDZĘ PRODUKTOWĄ i DOŚWIADCZENIE w rozmowach HANDLOWYCH z klientami.

2.  BAZY klientów to numery do sekretariatów, tzw. ogólne, zamiast do decydentów.

Wasze bazy:

➡️ są za małe lub brak ich w ogóle;

➡️ są sprzed wielu lat i nie wiadomo, która firma istnieje i kto u nich zajmuje się interesującym nas obszarem;

➡️ są niejasnego pochodzenia i brakuje zgód na kontakt marketingowy;

➡️ zawierają najczęściej kontakty na sekretariat/recepcję;

3. W zespole handlowym brakuje czasu na ważne, powtarzalne czynności.

Bądźmy szczerzy każdy handlowiec, który chce wykonywać zadania, które prowadzą go do ZARABIANIA PIENIĘDZY, np. spotkania handlowe z klientami.

Bo wysyłanie przypomnień, podsumowań, raportów, umów, a później pilnowanie terminów jest raczej ostatnią rzeczą, którą handlowcy chcą wykonywać :)

4. Handlowcy nie robią Follow Upów!!!

Badania i doświadczenia są nieubłagane i mówią jasno, że do zakupu w B2B klient potrzebuje czasem nawet 8 kontaktów!!!

Tymczasem aż 44% handlowców rezygnuje po pierwszym kontakcie i TYLKO 8% podejmuje więcej niż 5 prób!!!

Obejrzyj wideo, które szerzej omawia temat problemów i wyzwań, które ROZWIĄZUJE Zewnętrzny Handlowiec.

Jakie są korzyści z usługi Zew. Handlowiec, BDR?

Zaangażowanie BDRa to nie tylko wsparcie sprzedażowe, ale także szereg innych korzyści:

1. Zaktualizowana baza potencjalnych klientów: Dzięki ciągłemu kontaktowi z rynkiem, Twoja baza danych będzie zawsze aktualna i pełna wartościowych leadów.

2. Wzmocnienie marki: Bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami buduje świadomość i reputację Twojej marki.

3. Generowanie leadów: Systematyczne umawianie spotkań, także poprzez Cold Calling oraz optymalizacja procesów sprzedażowych zapewniają efektywność działań.

4. Elastyczność zatrudnienia: Pomimo iż współpracuje z Tobą zaangażowana i lojalna osoba, to NIE jesteś w żaden sposób obciążany ani kosztami, ani obowiązkami pracodawcy - te elementy bierzemy na siebie.

5. Wsparcie zespołu EKSPERTÓW: pomimo iż płatność jest za pracę jednej osoby (BDRa), to w sam proces, pomoc i wsparcie zaangażowanych jest 5-6 osób! - takiego luksusu nie ma, kiedy zatrudnia się kogoś na etat, wówczas, zamiast dostawać wsparcie, często trzeba to wsparcie nieustannie dawać. 

6. Elastyczny zakres działań: co miesiąc możesz aktualizować zakres działań handlowca i nikt nie będzie Ci płakał w rękaw, że za często zmieniasz zakres obowiązków :)  

Jak wygląda współpraca?

BDR jest dostępny dla Twojej firmy przez 80 godzin miesięcznie (1/2 etatu). Bez problemu będzie korzystać z narzędzi takich jak CRM, skrzynki mailowe, kalendarze czy inne aplikacje biznesowe.

Godziny pracy BDR są elastyczne i dostosowane do potrzeb Twojej firmy.

Bardzo ważne we współpracy jest, aby procesy i aktywności były jasno sprecyzowane i powtarzalne - oczywiście pomożemy w tym lub wręcz zrobimy to za Ciebie.

Minimalny czas trwania usługi to 3 miesiące;

Cena usługi 

➡️ opłata jednorazowa: 2500 zł netto za przygotowanie kampanii;

➡️ miesięczna opłata: 7470 zł netto, obejmująca pracę BDR oraz dodatkowo:

➡️ codzienne raportowanie działań;

➡️ zaangażowanie specjalistów w zaprojektowanie i przygotowanie dla Ciebie procesów (np. sprzedażowych, obsługi klienta, współpracy z kontrahentami, etc.;

➡️ pełne wsparcie specjalistów i współpraca z BDRem w kontekście skryptów i technik umawiania spotkań, etc.;

➡️ 2 godziny miesięcznie indywidualnych konsultacji z wybranym ekspertem dla Ciebie i/lub zespołu, np. w zakresie sprzedaży, prowadzenia spotkań handlowych, zastosowania sztucznej Inteligencji, rekrutacji, etc.;

Jak szybko możemy zacząć?

Uruchomienie takiej kampanii jest możliwe w ciągu około 2 tygodni od podpisania umowy. 

Dlaczego warto wybrać Usługę Zew. Handlowca (BDR) zamiast tradycyjnego zatrudnienia?

Wybór współpracy z nami w ramach usługi BDR oznacza, że płacisz nie tylko za pracę jednej osoby, ale korzystasz z szerokiej wiedzy i doświadczenia całego zespołu specjalistów (trenera, mentora,. To luksus, którego często nie zapewnia tradycyjne zatrudnienie.

Ponadto korzystasz ze wszystkich korzyści wynikających z zatrudnienia właściwej osoby, nie przejmując się i nie myśląc o jakichkolwiek wadach związanych z zatrudnieniem.

Pobierz PDF ze skróconą ofertą/informacją o usłudze, tzw. One Pager.

 

Dodatkowe pytania i odpowiedzi do Usługi Zew. Handlowca: 

Jak wygląda Komunikacja z nami i Raportowanie działań?

Komunikacja odbywa się na bieżąco poprzez telefon, maila, a także wskazane komunikatory, również Wasze wewnętrzne.

Raportowanie natomiast może być również na bieżąco (po każdym wykonanym zadaniu) lub zbiorczo, np. co kilka godzin lub raz dziennie na koniec pracy.
Tu warto wspomnieć, że BDR może pracować na Waszym CRMie, przez co każde jego działanie będzie natychmiast widoczne na tablicy wyników. 

Jak radzicie sobie z integracją BDRa z naszym zespołem?

To faktycznie ważny aspekt, aby ludzie byli do siebie jak najlepiej dopasowani, dlatego przed wyznaczeniem BDRa, prosimy o możliwość rozmowy z członkami zespołu, aby się trochę poznać oraz popytać o zwyczaje, sposób działania, tzw. energię (wszystko szybko, na tu i teraz, czy raczej spokojnie i dostojnie. Później delegujemy do Was najbardziej dopasowaną osobę.

A co jeśli się jednak nie porozumiemy?

Jeszcze się nam to nie zdarzyło, ale jeśli, to nie koniec świata :) Bogatsi o nowe doświadczenia znajdziemy jeszcze lepiej dopasowaną osobę i będziemy działać dalej. 

BDR działa proaktywnie, czy reaktywnie?

Tak, jak się umówimy, czyli jeśli będzie do wykonania konkretne zadanie, które mamy dobrze opracowane, to przez pewien czas będzie to konsekwentna, metodyczna praca, której nadmierna proaktywność może wręcz szkodzić.

Czasem natomiast będzie potrzeba osiągać nowe cele, np. pojawi się niespodziewana okazja i trzeba będzie w krótkim czasie zwielokrotnić działania, mając te same zasoby do wykorzystania (nic nowego prawda? :)
Wówczas proaktywność będzie bardzo potrzebna i dlatego tak się sprawdza współpraca z nami, gdyż wówczas ani Wy, ani nasz BDR nie jesteście sami, bo macie cały nasz zespół gotowy do pomocy.

 

Zainteresowana/y? Skontaktuj się z nami!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej i porozmawiać o tym jak ta usługa mogłaby zadziałać u Ciebie. 

  1. wybierz termin i godzinę spotkania, 
  2. zostaw dane kontaktowe
  3. porozmawiaj z nami online.

Po zatwierdzeniu formularza otrzymasz od nas e-mail z linkiem do spotkania online.  Ponadto dzień przed wybranym przez Ciebie terminem otrzymasz przypomnienie o spotkaniu.

 

Zostaw komentarz / opinię: